Kopzorg, onrust, ongemak, risico, gedoe, twijfel, overlast, wachttijd, stress, gepieker, rommel, getrek en geduw, geklaag, gezoek, kosten, overwerk, nadelen, drukte, verantwoordelijkheid, wakker liggen. Het zijn stuk voor stuk fantastische verkoopargumenten, alleen we gebruiken ze te weinig. 

Er rust een taboe op. Volgens de oude school benadruk je de positieve dingen en zijn negatieve zaken uit den boze. Marketing gaat meestal over meer en mooier, zelden over minder. Maar de tijden veranderen en wie alles al heeft gaat minder steeds meer waarderen.

En nu U. Wat krijg ik minder, als ik met u in zee ga? Waar helpt u me van af, wat bespaart u me en waarvoor hoef ik niet meer bang te zijn? Lastig? Geeft niks als u niet direct kunt omschakelen naar mindermarketing. Als u het uw klanten maar kunt uitleggen in termen van nu en straks, met of zonder, meer en minder.

Meer is er niet. Het is zo eenvoudig.