Hij had een fantastisch idee. En of ik een beetje met hem mee wilde denken, om het helemaal perfect te maken. Ik was direct onder de indruk. Het was inderdaad een prachtidee. Zo goed, dat we beiden niet snapten, dat nog niemand er werk van had gemaakt. Dat  kon nooit lang meer duren. Ik werd er een beetje onrustig van.

Hij worstelde de nog met de naamgeving. Uit onze brainstorm kwamen drie of vier alternatieven. Daar werd het niet eenvoudiger van. En de locatie was ook nog een puzzel. De uitwerking kon op verschillende manieren, afhankelijk van de mogelijkheden van de plek. Hij schakelde een makelaar in en die zette hem op heel nieuwe gedachten. Inmiddels waren we twee maanden verder. Er kwam een e-commerce-idee bij en een franchiseconcept, maar dan klopte de locatie niet en moest de merkstrategie heel anders. We zaten zaterdagen te plussen en minnen, inmiddels met z’n zessen. De agenda werd steeds langer. Toen was er opeens iets met de bank en viel het stil.

Weken later belde hij me weer eens. Hij had het afgeblazen. Zijn favoriete locatie was verhuurd, de twee beste domeinnamen gekaapt en de energie er een beetje uit. Hij ging nadenken over iets heel anders. Ik ook dus.

Een goed idee is een goed idee. Denk niet te lang en doe het ermee.