Columns

Naast mijn wekelijkse blogs schrijf ik met regelmaat columns en artikelen voor tijdschriften en op het internet. Hieronder staan de meest recente.

Marketing is geen vaste baan. Laat je inlijven en je bent verkocht. (nieuwste)

Leiding geven op de achtergrond? Hoe doe je dat?

Kiezen tussen kassa en etalage. Hoe je als expert wél toekomt aan het maken van content

Meer keurslijf graag. Jonge mensen wíllen helemaal niet nieuw werken

Beter een rivaal dan een concurrent. Rivaliteit werkt voor motivatie, prestaties en identiteit

Triage: als je het ook met timemanagement niet meer trekt Waarom lijstjes niet werken en wat je er aan kunt doen 

Nieuw momentum maken; hoe doe je dat? Tegendraadse tips voor het terugvinden van het teamgevoel

Feedback is een gapend gat in de markt – We geven onze mensen niet wat ze wensen

Wakker liggen voor ondernemers – Strategische en ondernemerschap: checklist van 8 punten.

Hoe staat het met de hartenklop van uw organisatie? – Werknemers zijn veel minder betrokken dan u denkt.

Nu gaat het écht gebeuren – De negen bouwstenen van Momentum

WAUW  voor de managers – De stille kracht van Momentum

Bladblazer en hogedrukspuit; samen komen we er wel uit – Is straks de crisis voorbij en de business weg?

Als de crisis nou het enige was – Wat er écht aan de hand is met je klant.

Laat ze over je roddelen – Fluistermarketing in de praktijk. Vier tips.

Word eens wat duidelijker alsjeblieft – Marketing als je maar één kans krijgt

De grootste ondernemersvalkuil van allemaal  – Plus negen tips om hem te ontwijken

Uitlijnen en balanceren graag – Wat te doen als uw marketing niet meer spoort?

Netwerken is geen substituut voor acquisitie – Tien tips

Shut up!  Verbeter razendsnel je eigen communicatie en die van anderen

Klanten hebben ook gevoel – Negen tips om de zaak een beetje te ontregelen

Iedereen verkoper – Uw omzet verdient het

Aangenaam afwijkend gedrag – De 8 dingen die verschilmakers anders doen

Laat die verandering maar zitten – Zes strategiën voor een échte doorbraak

Maak het verschil, wees het verschil – De professionele roeping als kompas voor kwaliteit

Niks zakelijke zomerslaap – Drie dingen om druk mee te zijn tot september

Laat het maar eens gebeuren – Over de valkuil van de voorbereiding

Het kan best wat korter – Lessen leren van Twitter

Niet zo commercieel correct graag – Wat nou alles draait om de klant?