Koude acquisitie is niemands hobby. De meeste professionals – en “rasverkopers” onder hen net zo goed” – doen nog liever archiefwerk dan dat ze de telefoon pakken en zomaar iemand bellen. Er is heel veel dat ze tegenhoudt en altijd iets dat nog net even meer prioriteit heeft. Zolang de klanten en opdrachten maar op andere manieren binnenkomen is daar niks mis mee. Maar in de meeste organisaties is dat nu wel voorbij.
De weinigen die er wel een gewoonte van gemaakt hebben – bellen, vertellen, vragen stellen en een afspraak maken – varen er wel bij. Ze zijn de angst voor de afwijzing voorbij en ervaren dagelijks wat wel en wat niet werkt. Elke dag één nieuw contact maakt meer dan 200 per jaar. Ook als je niet gelooft in “the numbers game” begrijp je de waarde ervan. Fietsen leer je ook met vallen en opstaan. Tot het vanzelfsprekend wordt.
De warme tijd is goed om koud te bellen. De zon schijnt en er zit ruimte in veel agenda’s. Ervaar de kick van een succesvol gesprek. Misschien wordt het wel uw nieuwe hobby.