Ja, haar klanten waren allemaal erg tevreden, daar lag het niet aan. Ze maakte waar en vaak meer dan het beloofde. Maar, onder ons gezegd, 2010 baarde haar wel zorgen. Want meer dan een paar klusjes in het eerste kwartaal had ze niet in het vooruitzicht.  We gingen voor een broodje gezond en ik grapte dat ik dan beter maar kon afrekenen straks. Ze kon er nauwelijks om lachen; het  zat haar echt hoog.
Een half uurtje later hadden we twee kantjes met dingen om te doen, acties om te ondernemen, werk om werk mee te genereren. Wilde ideeën en snode plannen, maar ook simpele dingen voor vandaag en maandag nog. Om maar te beginnen bij wat ze wél had: tevreden klanten.
De beste brandstof voor de acquisitiemachine is hoort zegt het voort. Niets doet het motortje zo snorren, als de aanbeveling van een tevreden klant. Het enige wat je moet doen, is af en toe gas geven: die klant laten weten dat je het leuk vindt als hij eens ergens een goed woordje voor je doet. De rest gaat vanzelf, mits je maar in de buurt van je telefoon blijft.