Alle zaterdagen, de collectieve vrije dagen en vooral die rond oud en nieuw. Het zijn de dagen dat de langste files staan voor de parkeerplaatsen en garages. De stads en winkelcentra stromen over van winkelend publiek. De managers van Blokker, Hema, Dolcis en M&S hoeven alleen maar open te doen en het publiek stroomt binnen. Winkelen zonder boodschap, shoppen tegen de verveling; om het te camoufleren noemen we het fun.
Voor een zakelijk ondernemer is het om van te watertanden. Stel je voor, dat je het zou kunnen vertalen naar business to business. Dat de managers van bedrijven en organisaties op zaterdag betalen voor een plek op je parkeerplaats. Dat ze gezellig met honderden tegelijk hun tijd en geld bij jou komen stukslaan aan hebbedingetjes voor op kantoor. Een setje kantoormeubelen volgens de laatste mode, een hip traininkje, drie maandjes interimmanagement of de nieuwste versie van een ERP systeempje. Gewoon omdat het geld ze in de zak brandt en ze anders toch niks te doen hebben.
Vreemd stukje dit? Rare gedachte? Je kunt wel lezen dat ik tijd over heb.