Is jouw CEO ook bang voor winst?

Randstad Holding doet zo'n 22 miljard omzet, zei CEO Jacques van den Broek trots, maar hoeveel winst dat oplevert weet hij niet. Hij werd aangekondigd in het radioprogramma Kamerbreed en je kon zijn gesprekspartners hun wenkbrauwen horen optrekken. "Winst is een...

Lees meer

Ondernemers en leuke mensen

Er is wel iets aan het veranderen in ondernemersland. Langzaam maar zeker. Of; het is er altijd geweest en het wordt nu meer zichtbaar. Feit is dat ondernemen nog steeds draait om poen, winst, rendement in de tent. Maar steeds vaker komt er iets bij dat vroeger geen...

Lees meer

Marketing met weggegooid geld

Zo gaat de lol er wel een beetje van af. Ik las dat nu al bekend is welke voetballer de recordtransfer van Neymar gaat overtreffen. "Big data tells...." En ook dat data-analyse de doorslag gaf bij de Europese titel van de voetbalvrouwen. Ik heb nooit gegokt op...

Lees meer

Laat mij maar (niet)!

In een reclame op tv lang geleden, was de man des huizes een ADHD type manager, die bij alles over de bank sprong en riep: ¨laat mij maar¨. Dat kwam door de margarine die zijn vrouw hem voerde. Ik at en eet geen margarine, maar herkende mezelf direct. Alles aanpakken,...

Lees meer

Wat is jouw tegenmarkt?

Als iedereen voor meer service gaat, dan is er een markt voor zónder service. Voor tweedehands auto's zonder garantie is bijvoorbeeld een markt. En dat is een grotere markt dan je zou denken. Zo is er ook een markt voor kantoormeubilair, dat níet in hoogte verstelbaar...

Lees meer

Marketing voor dummies

Je concurrenten staan er bekend om: Aannemers om hun uitloop en hun meerwerk Verzekeraars om hun kleine lettertjes Makelaars en autoverkopers om hun gladde praatjes Horecapersoneel om hun horkerige manieren Ambtenaren om hun traagheid Pakketbezorgers om hun...

Lees meer