Voor een goede kop moet je glippen

Een kop kan je maken en een kop kan je breken. Iedereen die wel eens een interview heeft gegeven, weet hoe je verrast kunt worden door een krantenkop die nergens op slaat. Koppen worden dan ook niet gemaakt om de lading te dekken, maar om de aandacht te trekken. Pas...

Momentum; natte vinger en wind mee?

Ik moet er erg om lachen altijd. Om de blogs en artikelen over de kantoorjungle, de management mythes en de bullshit bingo's. Het ontzenuwen van de vaagklets en de dikpraat van "consultantanttypes" is een gat in de markt. Een gat voor stukjesschrijvers die, als ze er...

Veranderen wat goed gaat

Waarom zou je veranderen wat goed gaat? Never change a winning team.  Daar waar het prima loopt, waar kansen in overvloed zijn, waar de groei als vanzelf komt, daar is de voedingsbodem voor verandering schraal. En toch kunnen er redenen zijn om de dingen anders...

Welkom in het jaar van de stilte

Het is nieuwjaarsdag, half acht ´s morgens. Stiller dan nu wordt het niet dit jaar. En toch ga ik er mijn best voor doen om van 2019 het jaar van de stilte te maken. Ik heb daarvoor zowel een persoonlijke reden* als een zakelijke drijfveer. Beide komen hierna aan de...

In iedereen schuilt een eikel

Ik neem mijn heidagen graag letterlijk. Wanneer een klant het woord laat vallen, weet ik wel een paar inspirerende ¨buitenkantoren¨ op de Utrechtse Heuvelrug. Lekker centraal, veel ruimte, geen schermen en goedkoop. Een paar boodschappentassen met thermosflessen en...

Nog steeds op zoek naar het wiel, adviseur?

Sprookje "Het is dat mijn klanten het verwachten", zegt hij, "maar voor mijzelf heb ik het niet echt meer nodig". "Ze vinden het mooi, dat gedoe met meetlint en passer. Het hoort bij de droom van helemaal op maat gemaakt; exclusief en uniek. Maar met het...