Marketing is te belangrijk om aan marketeers over te laten. Een speelse uitspraak om de boardroom bij de les te houden. Wel gedateerd inmiddels, want een beetje CEO van tegenwoordig heeft Nyenrode gedaan bij wijze van kleuterschool. En marketing stroomt als het ware door de Vecht.
Misschien is verkoop wel de marketing van deze tijd. Wordt verkopen te snel en gemakkelijk overgelaten aan het middenkader. Natuurlijk, de bestuurder van een middelgrote tapijtimporteur kan niet zelf met een Passat langs alle kantoorinrichters. Maar ééntje per week is toch wel het minimum.
Helaas pindakaas. Het houdt gelijke tred met succes en je ziet het overal gebeuren. De klanten lopen in en uit het nieuwe pand, maar de directie is met het omzetcijfer meegegroeid naar de bovenverdieping. Het kantoor een beetje uit het zicht van de showroom, want anders komt er niks terecht van het werk. Pas als het beneden heel stil wordt, daalt men weer af naar de werkvloer. Te vaak te laat. Verkopen is echt te belangrijk om……