Wat voor ster is jouw merk?

18 dec 2015 | communicatie, marketing

Op het verkeerde been gezet worden is vaak geen goed begin. Maar heel soms werkt het wel, bijvoorbeeld als trigger voor inspiratie. Ik las de blogtitel ¨Hoe goed past jouw merk in de hoofdrol van een tv-programma?¨ en dacht direct aan een leuke metafoor voor storytelling. Over de ¨hoofdrol¨ voor het verhaal van jouw merk, je dienst, je product, jezelf. Maar daarover gaat die blog niet. Die gaat over productplacement. Mwaah wat mij betreft. Maar ondertussen had ik wel weer een verhaaltje.

Ik praat graag met mensen over hun bedrijf of merk als een boek. De titel, de flaptekst; hoe zou je jezelf verkopen als je op een boekentafel lag, tussen heel veel anderen? Leuke oefening altijd, die veel stof tot nadenken en uitwerken geeft. Maar televisie of film is een nog mooiere metafoor. Wat is jouw merk voor een verhaal, de introductie, de opbouw, de karakters, de plot en de ontwikkeling. Wat wordt de climax en wat de sequel? Ik kan er zo een workshop van een dag van maken. Misschien doe ik dat wel in 2016.

Het kan natuurlijk zijn dat je bij de titel boven deze blogpost iets anders verwachtte. Iets met stuifsneeuw, lichtjes en een piek. Zo´n ster. Vanwege die tijd van het jaar. Het verkeerde been is dus vooral iets wat in je eigen hoofd zit. (Dat is weer een blog).

Maak er mooie dagen van mensen.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer