Wat is jouw spoon van de dag?

4 apr 2011 | acquisitie, adviseren, communicatie, creativiteit, gespreksvoering

Het gaat nog iets verder. Dat had u niet gedacht, hè? Er komt nóg iets bij kijken. En nú moet u eens opletten. Wat krijgen we nou dan?
Veel zakelijke communicatie verloopt volgens rituelen, protocollen en patronen. Opening, verkenning, verleiding en vervolgafspraken. We kennen het script, onze rol en die van de ander in het stuk dat we opvoeren. Ter zake en geen verrassingen graag, want over een uurtje begint de volgende opvoering. Welk van die toneelstukjes herinnert men zich vanavond in de file nog?
Wie niet verrast, die wordt vergeten. Wat wél blijft hangen, zijn doorbroken patronen en afwijkingen van het protocol. In de haute cuisine van de communicatie is de amuse net zo belangrijk als het hoofdgerecht. Als spannend voorafje, maar ook als verbinding tussen de gangen. Niet gevraagd en toch gekregen. Je spoon, dát is wat men van je onthoudt.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer