Service; van haren te berge naar kop en schouders

8 dec 2015 | communicatie, marketing, ondernemen, verkoop

Je leest er wel eens over, maar het bestaat echt. Dat een bedrijf of merk zo goed is, dat je er vanzelf fan van wordt. Ik ben niet zo van de “spullen”, maar met dienstverlening heb ik des te meer. Ik betrapte me er vandaag op dat ik supporter ben van mijn garagebedrijf. En dat heeft niets met het merk of de kwaliteit van mijn auto te maken.

Je wordt niet zomaar fan van iets of iemand. Gemiddeld genomen ben ik wel redelijk tevreden over hoe ik tegemoet getreden en bediend word. Al is het hier geen Amerika, waar de service oriëntatie in de genen van bedrijven zit. Het verschil zit dan ook niet in over de top vriendelijkheid, maar in het contrast met de rest. Je hoeft in Nederland helemaal niet gek te doen om er met kop en schouders bovenuit te steken.

Er zijn weinig branches waar ze zoveel trainen op klantbejegening en tegelijk dag na dag dezelfde fouten maken. De garagebedrijven die ik al heb meegemaakt en wat er zich zoal afspeelt aan de balie. Haren te berge! Sinds een paar jaar echter ben ik vaste gast bij een merkloos bedrijf en daar hebben ze het wel begrepen. Ze doen niks bijzonders, maar ik kom altijd weer tevreden naar buiten, zelfs als de APK-beurt tegenvalt.

Het verschil maken ze met een mix van respect, inleving, snelheid en volledige aandacht. Gewone dingen, waarvoor je normaal geen pluim uitdeelt. Maar ze krijgen hem wel, omdat de rest het er zo verschrikkelijk bij laat zitten.

De meenemer van de dag: jouw gat in de markt vereist geen raketwetenschap, maar het simpele falen van je concurrenten. Zoek en vind!

 

Deel dit met

2 Reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer