Reageer alstublieft niet!

18 apr 2016 | communicatie, klantvriendelijkheid, ondernemen

Het is een simpel testje klantvriendelijkheid. U heeft er alleen een laptop of smartphone voor nodig. Ga naar een willekeurige organisatie op het internet en stel er een vraag. Er zijn twee mogelijkheden. U opent een webformulier met twaalf velden of u vindt een werkend e-mailadres. U mag het zeggen: wat wint?

Meer en meer organisaties willen liever helemaal geen contact met u. Persoonlijk contact kost geld en dus laten ze u praten tegen een computer. Daarvoor moet u heel veel gegevens invullen in velden die hun computer begrijpt. Die vist dan naar een standaard antwoord in hun veelgestelde vragen en dat krijgt u binnen tweemaal 24 uur. Daar was u zelf al geweest, bij die standaard antwoorden, dus negen van de tien keer heeft u daar niets aan. Waarna het zoekritueel opnieuw begint.

Hier en daar is nog een organisatie die het anders regelt. Met een paar dames en heren die van de hoed en de rand weten. Die u gewoon kunt mailen, zonder dat ze vooraf uw hele doopceel willen lichten. Het schijnt dat er bij zijn die zelfs een gewoon telefoonnummer op hun site zetten. En nog direct opnemen ook. Er zijn er die maken het wel heel bont. Die reageren zelfs op tweets of appjes. Als u er een tegenkomt, hang het aan de grote klok!

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer