Wie geen niche heeft die heeft niks. Duidelijker kan ik het niet zeggen, in deze tijd van inbound marketing, contentstrategie en personal branding. Hoe meer je blogt, post en deelt, des te meer zul je moeten uitstralen wat je rode draad is. Je edge, je usp, je hoekje in het weiland. Het ding waarbij ze direct en alleen aan jou denken. Maar overdrijf het niet.

Word niet die oom die elke verjaardag hetzelfde sterke verhaal vertelt. Of de drammerige neef, die niet ophoudt met zijn gelijk te halen. Wie het stadium bereikt van ¨Ja nu weten we het wel¨, die heeft aandacht en sympathie verspeeld. Weg momentum. Zo werkt het ook op het internet.

Met een goede zakelijke focus in je content kun je probleemloos af en toe uitzoomen en afdwalen naar andere onderwerpen. Door je ook ¨off topic¨ te laten zien en horen krijgen je volgers een breder en completer beeld van je, word je menselijker. En van menselijkheid kunnen we wel wat meer gebruiken. Juist op het internet.