Joho joho

2 okt 2008 | anders

De uitnodiging is voor een seminar over POP. Niet de POP van personeelszaken, maar die van verkoop: Point Of Purchase. Ik ga er niet heen. Actieve winkelverkoop ligt meer dan 20 jaar achter me en in retail heb ik weinig klanten. Maar de lessen uit de supermarkt zal ik nooit meer vergeten.
Displays, stocking, spiegelen, facings; nergens is de concurrentie zo verdringend als op het winkelschap. Het is een strijd om de centimeters en de producten vechten zichzelf de tent uit. Gezien of over het hoofd gezien worden, dat is waar het om draait.
Het op orde houden van de vakken, de schappen en de planken; elke winkel heeft er mannetjes voor. Telkens als er een gat valt in de presentatie, schieten ze als kaboutertjes tevoorschijn. Ze duwen de pakken en potjes telkens opnieuw naar de klant toe, zetten ze op scherp op het schap.
Hoe is het met uw handel? Heeft u er ook mannetjes voor, of doet u het lekker in uw eentje? Joho, joho, ondernemers voorop, we zijn allemaal kabouter Pop.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer