Voor wie spreek je over marketing? Voor je collega’s in de marketing? Je krijgt vast veel complimenten na afloop? Wij marketeers hebben de blik vooruit!

Voor wie schrijf je over coaching? Voor al die andere coaches die graag lezen en reageren op je artikelen? Instemmend natuurlijk. Wij begrijpen elkaar!

Waar hou je die presentatie over cloudcomputing? Bij het plaatselijke netwerk van ondernemers in de ICT? Mensen die tenminste begrijpen waar het over gaat?

Waar publiceer je dat artikel over vastgoed? In de bladen van de bouwers en op de architectenwebsites? Zodat je lekker veel reacties krijgt? Van mensen die hetzelfde doen?

Of jij met al je kennis en content iets aanricht hangt af van waar je uithangt. De meeste experts schrijven, spreken en preken vooral voor eigen parochie. Ze oogsten daarmee zoveel bijval dat ze het er warm van krijgen. Maar van een warm bad wordt je sloom.

Als je echt iets wilt aanrichten moet je als een missionaris de rimboe in. Op zoek naar zakelijke inboorlingen en ze voor je winnen met je blijde boodschap. Je risico is dat je in een kookpot belandt. Je kans is dat je ze bekeert tot jouw verhaal.