Beursgang

20 okt 2008 | communicatie, verkoop

Ik breng mezelf naar de beurs deze week. Niet in Amsterdam, maar in Ede. Ik ga lekker twee dagen lang ondernemers aanspreken vanuit m’n eigen hoekie met m’n eigen boekie. Eens kijken of er ook klanten dichter in de buurt zitten dan Assen en Assendelft. Meer in mijn eigen regio werken, daar was het me toch ooit om begonnen? Minder reistijd, files en kilometers. Minder uitstoot ook en meer MVO 🙂 .
Nooit gedacht dat het er nog weer van zou komen. Want aan beursgaan bewaar ik geen beste herinneringen, niet als standhouder en niet als bezoeker. Veel kosten en weinig kwaliteit (standwerkers én bezoekers), dat zijn mijn afscheidsherinneringen van rond de eeuwwisseling. Het concept van de beurs is een beetje ingehaald door de tijd (en door internet).
Mijn beursgang deze week is dan ook een experiment. Meer onderzoek dan omzet, meer nieuwsgierig dan netwerk. Beetje een praktijktest ook: kijken of ik het zelf nog nog wel heb: Verkoopkunst.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer